Projekter

Viventes er projektleder på udviklingsopgaver inden for produktinnovation, kompetence- og konceptudvikling, hvor det i sidste ende handler om at skabe nye forretningsmodeller. Vi finder finansiering via fonde til at udvikle småskala fødevareproduktion. Udviklingsopgaverne foregår i klynger og netværk af virksomheder.

Food Trends 2019

Traditionen tro har vi været ”rundt” i verden for at lade os inspirere. Indtrykkene er samlet i vores helt eget bud på Food Trends 2019. Vi håber det kan være til fornøjelig inspiration. Det helt

Hyperlokale økologiske fødevarer 2018

Viventes er partner i Kødsnedkerens projekt om "Hyperlokale økologiske fødevarer". Den bevidste økologiske forbruger vil også have lokal convenience. Kødsnedkerens DNA er slagterhåndværk, charcuteri og lønarbejde for områdets økologiske gårdbutikker. Alt er økologisk, lavet fra bunden

Food Trends 2018

Vi har igen været ”rundt” i verden for at se på tendenser. Her kommer Viventes’ helt eget bud på 2018 tendenser målrettet mindre fødevareproducenter. I uprioriteret rækkefølge kommer her vores bud på, hvad  det kommende

101 Madoplevelser i Nordsjælland

Viventes er projektleder på udvikling af madoplevelser og oplevelsesøkonomiske forretningsmodeller for fødevareproducenter i Nordsjælland. Visionen er at gøre Nordsjælland til en kulinarisk destination, hvor mad er motor for udvikling og jobskabelse. Madoplevelser skal blive et

Græsmælk

  Så flyder græsmælken i det nye mikromejeri på Ostebørsen. Viventes er projektleder på et nyt projekt "Mælk på økologisk naturgræs og hø – udvikling af gastronomiske, sunde og bæredygtige mælkeprodukter", som er et samarbejde

Smag på Nordsjælland

Viventes er sekretariat for Smag på Nordsjælland. www.smagpaanordsjaelland.dk. Foreningen arbejder for at fremme kulinariske oplevelser baseret på gode råvarer og de dyrknings- og avlsformer og håndværksmæssige traditioner, som kendetegner regionens mangfoldige kultur- og naturlandskab.

Local to Global Food Network

Local to Global er et netværk af ejere/ledere i innovative virksomheder, der med liv og sjæl arbejder mod nye horisonter for fødevarekoncepter, oplevelser og kvalitet. Vi holder 4-5 møder årligt, hvor vi trækker på hinandens

Ostebørsens gårdmejeri

Ostebørsens gårdmejeri - Viventes står for konceptudvikling for græsmælk og græsoste. Ostebørsen er nu flyttet ind i nye lokaler i Vemmelev, med plads til lager, gårdmejeri, ostebutik og café, hvorfra du kan se og opleve

Netværk for dansk ostehåndværk

I Alperne og Sydeuropa har de en overdådighed af lokale og lækre oste, som vi falder i svime over på ferien. I Danmark havde vi engang hundredvis af små unikke ostemejerier, der stort set forsvandt

Netværk for dansk terroir

"Like wine, terroir is capable of expressing a person, a plant, and a place.  Terroir is a concept that recognizes a ‘sense of place’ that brings together the geographic, cultural and economic dimension of the cultural landscape of

Oplevelsesøkonomi i primærproduktionen

Formålet med projektet er at professionalisere mindre fødevaerproducenter i brugen af oplevelsesøkonomi til at skabe øget afsætning, merværdi og indtjening på bedriften. Herunder skal der udvikles afsætningskanaler, autentiske oplevelseskoncepter og endelig skal den merværdi,

Find Gårdbutik – app

Find vej til gårdbutikker i Danmark med denne app til Android og iOS.  Appen viser vej til den nærmeste gårdbutik, giver en beskrivelse af gård og sortiment i gårdbutik samt giver link til gårdbutikkens hjemmeside (for

LAG Halsnæs og Gribskov

Viventes varetog udarbejdelse af strategi for LAG Halsnæs og  Gribskov. Før vi begyndte skrivearbejdet var der en omfattende proces med inddragelse af de lokale aktører, foreninger, kommuner, der deltog i workshops undervejs i processen, der

Crowdfunding

Viventes udviklede crowdfunding koncept til Ostebørsens nye gårdmejeri, hvor beboerne i Vemmelev har købt andele og støtter op om om det nye lokale mikromejeri. Ostebørsen har en vision om at mad kan produceres og spises lokalt,

360° Nord

360° Nord er afsætningskanal for nordiske kvalitetsråvarer og nicheproduktioner af fødevarer til specialfødevareforretninger og restauranter i hele norden. 360° Nord er specialfødevareforretningernes mulighed for at få unikke nordiske produkter på hylderne. 360° Nord er skabt

Fremme afsætningen af fødevarer for mindre producenter

Formålet med netværksprojektet “Fremme afsætningen af fødevarer for mindre producenter” er at udvikle alternative afsætningskanaler – lokale fødevarer i lokale butikker, restauranter og kantiner mv. Derudover etablerer projektet fælles E-handel – kasseordninger og markedsplads

Innovationskompetencer i fødevarevirksomheder

Projekts mål var at forbedre små og mellemstore fødevarevirksomheders evne til at innovere produkter, serviceydelser, koncepter, processer, forretningsmodeller. Projektet  skabte dialog og vidensdeling mellem de 7  deltagende SMV fødevarevirksomheder. Virksomhederne var karakteriseret ved,  at de var

Food Innovator

Gode ideer kommer ofte ud af den blå luft og de bedste er dem der bliver til virkelighed – hvor vi bagefter siger – det troede vi godt nok ikke var muligt. FOOD Innovator er

Healthy to go

Healthy to Go – Food Innovation is an e-learning training course for food companies in the Baltic Region. The course is about how to innovate healthy convenience food. You will –  discuss real problems,